سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر دانشی که خرد تأییدش نکند، مایه گمراهی است . [امام علی علیه السلام]

  

 عزراییل امروز مهمان خانه ی شماست!

 

 

باور می‌کنید فرشته‌ی مرگ، جناب عزرائیل علیه‌السلام، همین امروز میهمان خانه‌ی شماست؟! چه می‌گویم! او نه تنها امروز بلکه دیروز و روزهای پیش‌تر نیز 5 بار به خانه‌ی شما سر زده است!

اگر همچنان گفته‌ی ما را باور نمی‌کنید، پس از زبان پیامبر رحمت حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم بشنوید:

زُهرى از انس بن مالک روایت کرده که حضرت رسول صلى‌الله علیه وآله وسلم فرمود:

هیچ خانه‌اى نیست مگر این که فرشته‌ی مرگ بر در آن خانه در شبانه روز، پنج بار مى‌آید تا ببیند آیا عمر صاحب این خانه و افرادى که در آن هستند تمام شده یا نه؟ اگر دید پیمانه سر آمده و روزى او تمام شده است، مرگ را بر او مى‌اندازد و چون سکرات و سختى‌هاى مرگ تمام وجود او را مى‌پوشاند، سر و صداى اهل خانه بلند مى‌شود، موها پریشان مى‌گردد، بر سر و صورت مى‌زنند و گریه مى‌کنند، ملک‌الموت مى‌گوید: واى بر شما، از چه جزع و فزع مى‌کنید؟ به خدا سوگند! مال کسى را نبرده‌ام، اجل او را نزدیک نساخته‌ام، من که بدون دستور به سوى شما نیامده‌ام، بلکه با اجازه‌ی کس دیگرى قبض روح مى‌کنم. من باز به طور مکرّر به سوى این خانواده بر مى‌گردم تا کسى از این خانواده باقى نماند.

سپس حضرت محمد صلى الله علیه و آله وسلم فرمود: قسم به کسى که روح و جان من در دست اوست، اگر جایگاه ملک‌الموت را، که بر در خانه ایستاده، ببینند و سخن او را بشنوند، مرده‌ی خودشان را فراموش مى‌کنند، بلکه براى خودشان اشک مى‌ریزند. تا این میت را بر تابوت حمل مى‌کنند، روح میّت بالاى تابوت مى‌رود. بال و پر مى‌زند و فریاد مى‌کشد: اى خانواده‌ی من، فرزندان من، دنیا با شما بازى نکند آن چنان که با من بازى کرد. من از حلال و حرام جمع کردم و براى دیگران گذاشتم; خوشى و شادی‌اش براى آن‌ها اما مسؤولیت‌هایش براى من مانده است. بترسید از این که مثل آن چه بر من نازل شد، بر شما هم فرود آید.

منابع:

1- (بحارالانوار، ج 74، ص 188)

2-تبیان نت


+کورش زارعی بهجانی پنج شنبه 89 فروردین 26  10:14 صبح پیام تو تنها اتفاقیست که نیفتاده‌ست ()  


 لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شفاعت دوستان فاطمه(س) از دیگران
زینب(سلام الله علیها) شاخه‏ای از درخت نبوت
عزراییل امروز مهمان خانه ی شماست!
سال نو و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
سال 2010 سال مرگ اوباما و خواری مبارک
بیت های محرمیه
کربلا فرصت عاشقانه ی زمین است
سبز سرخ!
از تل زینبیه تا خیمه‏گاه یک دنیا معرفت
بین‏الحرمین قطعه‏ای از بهشت است.
[عناوین آرشیوشده]

امکانات

خانه

[ RSS ]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

 

در باره خودم

 

 نمایش تصویر در وضیعت عادی

کورش زارعی بهجانی
شهید شماره 14

لوگوی وبلاگ

 

پیوندهای روزانه

بهجانی دات کام [69]
بهجان نیوز [76]
[آرشیو(2)]

بازدیدهای وبلاگ

جمعه 103 اردیبهشت 7

امروز:   21   بازدید

دیروز:   15   بازدید

تعداد   281293   بازدید

لوگوی دوستان



لینک دوستان

همسفر مهتاب
آیه های انتظار
تکنولوژی کامپیوتر
رمز موفقیت
آدم و حوا
مقالات مشاوره و روانشناسی
کلک بهار
فلورانس مهربون
نگاهم برای تو
دم مسیحائی
مشاوره و مقالات روانشناسی
پله پله تا خدا
پیکان
صدای عدالت
تا ریشه هست جوانه باید زد
خلوت تنهایی
برگ نگاه
زیر آسمان خدا
یعسوب
سورفیلم
راز گشا
به خود آییم و بخواهیم
شهدای بهجان
کلبه احزان
سور فیلم
مرکز مجازی مهدویت
موعود
به سوی ظهور
شبکه اطلاع رسانی حضرت مهدی(عج)
طاووس بهشت
سایت رسمی مسجد مقدس جمکران
کانون انتظار
مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت
مرکز اطلاع رسانی امام مهدی ارواحنا
ابا صالح عجل ا...
نشریه ساعت صفر ویژه امام زمان(عج)
شیعه سرچ
مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت(ع)
بهجانی دات کام
بندیر
بسوی اعتدال
عروسک کوکی
سایت علویون
بوی سیب
گنجهای معنوی
راز گل سرخ

آوای سیب صبح

آرشیو

اخبار
پیامبر و امام زمان(عج)
امام زمان(عج)
معصومین(ع)
زندگی و مرگ
عیدانه
ایام و اعیاد
مذهبی
اجتماعی
ادبی
طنز
قرآن کریم

جستجو در وبلاگ

 :جستجو

اشتراک

 

طراح قالب

sibesobh.parsiblog.com